۱ ۶ , ۶ ۷ ۳
سه خبر از فعالیت‌های اخیر مؤسسات امام صدر
سه خبر از فعالیت‌های اخیر مؤسسات امام صدر
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷
تعداد مشاهده :‌ ۱۰۵۸
print
بازدید فرمانده گردان ایتالیایی نیروهای چندملیتی، برگزاری کارگاه آموزشی خواص زیتون و بازدید سفیر کانادا از مؤسسات سه فعالیت اخیر مؤسسات امام موسی صدر است که جزئیات این برنامه‌ها را در ادامه می‌خوانید.
بازدید فرمانده گردان ایتالیایی نیروهای چندملیتی از موسسات

سرهنگ جیاکومو جیاناتازیو فرمانده گردان ایتالیایی نیروهای چندملیتی مستقر در جنوب لبنان و هیئت همراه، از مؤسسات امام صدر در شهر صور بازدید کرد و مورد استقبال سیده رباب صدر و سید نجاد شرف الدین، مدیرکل مؤسسات قرار گرفت.

سیده رباب صدر به مهمانان خوش‌آمد گفت و از همکاری نیروهای چندملیتی با اهالی منطقه در حوزه‌های مختلف قدردانی کرد. وی همچنین با اشاره به شیوۀ امام صدر و ترجمۀ آن به واقعیت در قالب پروژه‌های مرتبط با انسان و متکی بر ارزش «همکاری» گفت:«ما همکاری را شرط اصلی موفقیت در ساخت زندگی بهتر می‌دانیم.»

سیده رباب صدر اظهار امیدواری کرد مهمانان ایتالیایی‌اش بتوانند از صنایع دستی مؤسسات، حمایت فنی به عمل آورند و موجبات بهبود فرصت‌های شغلی زنان و جوانان را فراهم سازند.

سرهنگ جیاناتازیو نیز اظهار داشت: مؤسسات امام صدر در حوزۀ فعالیت‌هایش پیشرو و کاملاً شناخته‌ شده است. وی افزود با این مؤسسات و فعالیت‌های آن از طریق پایگاه های اینترنتی آشنا شده و علاقه مند شده که فعالیت انسانی و اجتماعی مؤسسات را از نزدیک مشاهده کند.

پس از گفت‌و‌گو، سرهنگ جیاناتازیو از بخش‌های مختلف آموزشی و سرپرستی در مؤسسات بازدید کرد. گفتنی است که آرامش و شادی کودکان که نشان‌دهندۀ ارزش و روح حاکم بر فعالیت‌های مؤسسات است، نظر وی را جلب کرد.






برگزاری کارگاه آموزشی خواص زیتون
سازمان CTM ایتالیا با همکاری مرکز توسعۀ آفاق وابسته به مؤسسات امام صدر، دوره ای آموزشي دربارۀ زیتون برگزار کردند و پس از آن دو بازدید میدانی از دو کارگاه روغن‌گیری‌ انجام دادند.

این برنامه برای هنرجویان مددکاری اجتماعی سطح BT2 وBT3و BT1 و ذیل پروژۀ «تقویت حقوق کودکان: فرصت‌های نوآوری در آموزش» در جنوب لبنان، برگزار شد.

مهندس علی دبوق که مسئولیت اجرای این کارگاه را بر عهده‌ داشت، دربارۀ زیتون و فوائد و خواص آن و نیز دربارۀ مراحل کاشت تا برداشت و تکنولوژی‌های روز روغن‌گیری و روش‌های صحیح انبار کردن آن صحبت کرد.

سپس شرکت‌کنندگان از کارگاه روغن‌گیری سنتی و کارگاه روغن گیری مدرن در شهرک حناویه در شهرستان صور در فضایی پرنشاط بازدید کردند و با روند کار دستگاه‌های روغن‌گیری آشنا شدند.

این برنامه به همت وزارت آموزش و پرورش در مدارس دولتی شهرستان‌های صور و صیدا و با حمایت مالی سازمان ایتالیایی توسعه و تعاون ( سازمان CTM) اجرا می شود.




بازدید سفیر کانادا از مؤسسات
امانوئل لامورو، سفیر کانادا از مؤسسات امام صدر در شهر صور بازدید کرد و مورد استقبال رباب صدر مدیر مؤسسات قرار گرفت.
وی در این دیدار گفت: سفارت کانادا ازفعالیت های مؤسسات که برای جامعۀ کارگری و زنان و بهبود وضعیت اجتماعی در جنوب لبنان انجام می دهد، حمایت می کند.




  نظرات

نظری وجود ندارد. اولین فردی باشید که نظر می‌دهد.
نظر جدید
نام
پست الکترونیکی
وب سایت
عنوان
نظر
CAPTCHA image
عبارت بالا را وارد کنید. (به حروف کوچک و بزرگ حساس است.)