۱ ۶ , ۶ ۶ ۷
سه خبر از فعالیت‌های اخیر مؤسسات امام صدر
سه خبر از فعالیت‌های اخیر مؤسسات امام صدر
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
تعداد مشاهده :‌ ۶۶۹
print
برگزاری نشست آگاهی بخشی در زمینۀ مواد مخدر، اجرای طرح بازپروری بیماران آسیب دیدۀ نخاعی و برگزاری مسابقۀ خط

 سه فعالیت اخیر مؤسسات امام موسی صدر است که جزئیات این برنامه‌ها را در ادامه می‌خوانید.

  • برگزاری نشست تخصصی برای آگاهی بخشی در زمینه مواد مخدر

مرکز طاقات مؤسسات امام صدر صبح سه شنبه ۱۴ مارس ۲۰۱۸ نشستی برای آگاهی‌بخشی در زمینه‌ خطر مواد مخدر برگزار کرد.
این برنامه با همکاری گردان ایتالیایی نیروهای چندملیتی حافظ صلح مستقر در جنوب لبنان و مجموعه‌ «جاد» اجرا شد و صدها نفر از هنرجویان بخش مددکاری، فنی و حرفه‌ای و پرستاری در کنار عده ای از اساتید و فعالان اجتماعی در این برنامه حضور پیدا کردند.

محمد بسام، نمایندۀ مؤسسات پس از تقدیر از این ایده و تشکر از مشارکت کنندگان، گفت: «معضل مواد مخدر معضلی جهانی است و به همکاری و هم‌افزایی همۀ نیروها از جمله نیروهای منطقه‌ای و محلی نیاز دارد.»

سپس، سرگرد دالتوریو، جانشین فرمانده گردان ایتالیایی نیز به نوبه خود از این ایده قدردانی کرد. در ادامه این نشست سرهنگ سوید، مسئول دفتر مبارزه با مواد مخدر در جنوب لبنان، نیز به ارائه‌ مطلب و پاسخ به سؤالات حاضران پرداخت.


   

  • اجرای طرح بازپروری بیماران آسیب دیدۀ نخاعی 

درمانگاه دردغیا یکی از هشت درمانگاه مؤسسات امام صدر در جنوب لبنان است که رسیدگی به بیماران آسیب دیدۀ نخاعی را در دستورکار و تخصص خود دارد.

در چهارچوب طرح بازپروری بیماران آسیب دیدۀ نخاعی، تعدادی از بیماران این درمانگاه، در برنامه ای تفریحی ورزشی در مرکز جمعیت مراقبت از ایتام صیدا شرکت کردند. طرح بازپروری بیماران آسیب دیدۀ نخاعی را مؤسسات امام صدر با همکاری جمعیت مساوات و با حمایت مالی جمعیت کمک‌های نروژ اجرا می‌کند.

در کنار کادر و کارکنان کلینیک دردغیا، قاسم صباح، رئیس جمعیت مساوات و فریدیرکو اوریوللو نمایندۀ جمعیت کمک‌های نروژ نیز در این فعالیت حضور داشتند.

حاضران در فضایی شاد و سرشار از امید به تبادل تجارب و بحث‌هایی در زمینۀ بهبود و ارتقای کیفیت زندگی و افزایش فرصت‌های ادغام در زندگی عملی و اجتماعی طبیعی پرداختند.

   

  • برگزاری مسابقه خط رقعی در میان دانش آموزان


مسابقۀ خط رقعی بین کلاس اول الف و ب برگزار شد و دانش‌آموزان دست‌خط‌های رقعی زیبایشان را به نمایش گذاشتند. 
دست‌خط نمود شخصیت فرد است و بر رفتار دانش‌آموزان تأثیر دارد بنابراین موسسات می‌کوشد خط دانش‌آموزان بهبود یابد تا بهتر بنویسند. 



  نظرات

نظری وجود ندارد. اولین فردی باشید که نظر می‌دهد.
نظر جدید
نام
پست الکترونیکی
وب سایت
عنوان
نظر
CAPTCHA image
عبارت بالا را وارد کنید. (به حروف کوچک و بزرگ حساس است.)