۱ ۶ , ۶ ۶ ۷
بازدید اعضای مؤسسات امام موسی صدر از فدراسیون جهانی خوجه‌ها
بازدید اعضای مؤسسات امام موسی صدر از فدراسیون جهانی خوجه‌ها
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶
تعداد مشاهده :‌ ۱۱۶۶
print
فدراسیون جهانی خوجه‌ها از دیدار و گفت‌وگو با اعضای مؤسسات امام صدر در لبنان خبر داد.
به گزارش فدراسیون جهانی خوجه‌ها، چندی پیش جمعیت‌ خوجۀ مسلمان شیعه اثنی عشری میزبان هیئتی از مؤسسات امام موسی صدر در لبنان بود. در این دیدار رباب صدر، رئیس هیات مدیره و فرزندش نجاد شرف‌الدین، مدیرعامل و غاده، مسئول دفتر مؤسسات حضور داشتند.

مؤسسات لبنان دارای امکانات و فضای آموزشی فوق‌العاده است که مدرسۀ ابتدایی یکی از بخش‌های آن است. فعالیت‌های بسیاری در مؤسسات انجام می‌شود که یکی از آنان ارائه خدمات درمانی به‌خصوص سلامت روان به پناهندگان سوری است که به دلیل آواره شدن از خانه‌هایشان دچار ضربه‌های شدید روحی شده‌اند.

غاده در این دیدار گزارشی از تاریخچۀ و فعالیت‌های مؤسسات ارائه داد. سپس، زینب میرزا، فعالیت‌ها و طرح‌ها و بخش‌های مختلف فدراسیون جهانی خوجه‌ها را معرفی کرد. از جملۀ این طرح‌ها مرکز مدارس عالی (Madressa Centre of Excellence (MCE است که مورد توجه رباب صدر قرار گرفت. وی گفت که در پروژۀ مشابهی کار می‌کند.


رباب صدر همچنین از طرح میراث خوجه‌ها نیز استقبال کرد و علاقه خود را برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مطرح کرد. انورعلی دارمسی نیز نسخه ‌ای از پروژۀ گونه‌های در معرض خطر و همچنین لوح فشردۀ فعالیت‌های خوجه‌ها را به رباب صدر ارائه کرد.

دو طرف از این دیدار اظهار خرسندی کردند و گفتند که امیدوارند این دیدار سبب تحکیم روابط دو سازمان شود.

جمعیت خوجه ها فعالیت خود را از سال 1976 با هدف ارتقای سطح زندگی افراد و تأمین نیازهایی همچون مسکن، بهداشت، تعلیم و تربیت و ساخت مدرسه آغاز کرد. پس سال ها نیز به وضعیت تحصیلی بیش از بیست و پنج هزار دانش آموز در کشورهایی همچون هند، پاکستان، کنیا، تایلند و بنگلادش کمک کرده اند. 
  نظرات

نظری وجود ندارد. اولین فردی باشید که نظر می‌دهد.
نظر جدید
نام
پست الکترونیکی
وب سایت
عنوان
نظر
CAPTCHA image
عبارت بالا را وارد کنید. (به حروف کوچک و بزرگ حساس است.)