۱ ۶ , ۶ ۷ ۴
هنرآموزان قالی بافی مرکز روزانا پایان دورۀ مقدماتی را جشن گرفتند
هنرآموزان قالی بافی مرکز روزانا پایان دورۀ مقدماتی را جشن گرفتند
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶
تعداد مشاهده :‌ ۱۲۱۳
print
جشن پایان دورۀ مقدماتی آموزش قالی‌بافی عصر روز گذشته، ۱۸ دسامبر در مؤسسات امام صدر لبنان برگزار شد.
بانوانی که در یک سال گذشته در دوره آموزش قالی‌بافی ایرانی در مرکز روزانا شرکت کرده بودند، پایان دوره مقدماتی را با حضور دکتر رباب صدر، مدیر مؤسسات امام صدر لبنان جشن گرفتند.

مؤسسات امام صدر با برپایی دارهای قالی و فضای مناسب و استاندارد برای آموزش قالی‌بافی شرایطی را فراهم ساخت که در کمتر از یک‌سال بیش از 25 نفر در مرکز روزانا آموزش دیدند.

مدیران مؤسسات امام صدر امید دارند که عدۀ بیشتری از بانوان در این دوره‌ آموزشی، هنر و حرفه قالی‌بافی را بیاموزند. آنها همچنین در تلاش هستند تا شرایطی را فراهم کنند که گروهی از این بانوان در دوره‌های پیشرفته قالی‌بافی شرکت کنند و در مرکز روزانا به تولید قالی و قالیچه‌های ایرانی بپردازند و زندگی کریمانه‌ای برای خود و خانواده‌هایشان فراهم کنند.

لازم به یادآوری است که از ابتدای تأسیس مؤسسات امام موسی صدر در لبنان ارتقای توانایی زنان و دختران از اصلی‌ترین محورهای فعالیت‌ آن بوده است؛ زنان و دخترانی که در اثر فقر و جنگ و نابسامانی اجتماعی در وضعیت نامناسبی قرار داشتند و قادر به تأمین مخارج زندگی خود نبودند.

امام موسی صدر اولین خشت را گذاشت و محلی را برای آنان فراهم کرد. از همان زمان تا به امروز که بیش از 50 سال از فعالیت مؤسسات می‌گذرد، این دغدغه ادامه داشته است.

برگزاری دوره‌های آموزشی پرستاری، کودک‌یاری، کاربری نرم‌افزار، آرایشگری، خیاطی، صابون‌سازی، بازیافت کاغذ و ... از جمله دوره‌های آموزشی مؤسسات برای این بانوان است. در سال‌های اخیر نیز در پی سفرها و پیگیری‌های دکتر رباب صدر، مدیر مؤسسات لبنان و خواهر امام موسی صدر، آموزش هنر قالی‌بافی ایرانی به این دوره‌ها افزوده شد.
  نظرات

نظری وجود ندارد. اولین فردی باشید که نظر می‌دهد.
نظر جدید
نام
پست الکترونیکی
وب سایت
عنوان
نظر
CAPTCHA image
عبارت بالا را وارد کنید. (به حروف کوچک و بزرگ حساس است.)