۱ ۶ , ۶ ۷ ۵
طرح ارتقای توانایی زنان کشاورز جنوب لبنان
طرح ارتقای توانایی زنان کشاورز جنوب لبنان
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵
تعداد مشاهده :‌ ۸۱۸
print
طرح ارتقای توانایی زنان کشاورز جنوب در سال ۲۰۰۶میلادی اجرا شد. این طرح با هدف ارایۀ پیشنهادهای جدید و سالم در کشاورزی و همچنین بهینه سازی فضای کار برای تمامی اقشار روستا راه اندازی شد.

 
طرح ارتقای توانایی زنان کشاورز جنوب (تاسیس ۲۰۰۶میلادی) 

هدف اصلی طرح هم‌راهی با زنان کشاورز در کشتزارهای هفت روستای جنوب اطراف عیتاالشعب است. (عیتاالشعب روستایی مرزی و تاریخی مشرف بر سرزمین‌های فلسطین اشغالی است که مقاومت آن در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ میلادی مشهور شد). این طرح می‌خواهد به روستاییان کمک کند تا در کشتزار‌هایشان به جای توتون چیزهایی دیگر بکارند. ابتدا تلاش می‌کنند فرآیند کشاورزی سنتی (توتون) را تسهیل کند و سپس کشت‌های هم‌عرض و موازی را وارد زمین می‌کند تا در آینده آن‌ها را به‌عنوان بدیل‌های بی‌زیان بپذیرند. 


هزینه‌ها عبارت‌اند از برپایی چادر کشاورزی نمونه برای آموزش و کاشت نهال و قلمه و تهیۀ خودرو برای حمل و نقل و تهیه برخی وسایل و لوازم آشناسازی و آگاهی‌بخشی. اما بیشتر بودجه به توانمندسازی نیروی انسانی از طریق آموزش و کار کارگاهی اختصاص می‌یابد. هدف این طرح بهبود کیفیت زندگی کشاورزان با ارتقای توانایی زنان کشاورز است. این طرح و خدمات علاوه بر اینکه سطح مقاومت ساکنان و پایداری آن‌ها را در سرزمین و روستا‌هایشان ارتقا می‌بخشد، به شماری از اهداف جزیی هم دست یافته است: 


· ارایۀ پیشنهادهای جدید و سالم در کشاورزی و تشویق اهالی به بازاندیشیِ نوع کشت‌وکار؛ 
· ارتقای توانایی زنان با آموزش مهارت‌های حرفه‌ای متناسب با فرصت‌های شغلی در محل؛ 
· کمک به بازاریابی فرآورده‌های کشاورزیِ محلی؛ 
· بهینه‌سازی فضای کار برای همه توتون‌کاران، به‌ویژه کودکان. 
  نظرات

نظری وجود ندارد. اولین فردی باشید که نظر می‌دهد.
نظر جدید
نام
پست الکترونیکی
وب سایت
عنوان
نظر
CAPTCHA image
عبارت بالا را وارد کنید. (به حروف کوچک و بزرگ حساس است.)