۱ ۶ , ۶ ۷ ۱
مهارت دختران مدرسه پرستاری زبانزد است
مهارت دختران مدرسه پرستاری زبانزد است
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲
تعداد مشاهده :‌ ۱۰۵۷
print
آبان امسال در سفری ده روزه به لبنان، سری هم به صور زدیم و مهمان رباب خانم صدر شدیم و موسسات امام موسی صدر را دیدیم. موسساتی که امسال پنجاه ساله شده اند. گزارش این بازدید در سه بخش تدوین شده است؛ دبستان، مدرسه پرستاری و مهدکودک.
گزارش بازدید از مؤسسات، بخش دوم: دختران موسی (مدرسۀ پرستاری)
مهدیه پالیزبان - ساختمان‌های موسسات در یک ردیف‌اند. از دبستان تا مدرسه پرستاری راهی زیادی نیست. مدرسه پرستاری اسمی است که از قدیم، در خاطرات امام زیاد شنیده‌ایم و عکس‌های فارغ‌التحصیلی دوره اول شاگردانش را دیده‌ایم.

مدرسه پرستاری ساختمان سه طبقه‌ای است، شبیه خانه‌های قدیمی ایران؛ وسط طبقه اول فضای سبزی کم عرض و طویلی است با چند نخل بلند که تا طبقه سوم می‌رسند. دو طبقه دیگر در واقع فقط اتاق‌هایی دورتا دور ساختمان دارند. سقف ساختمان نورگیر است و در روز نیازی به روشن کردن چراغ برای روشن کردن محوطه اصلی نیست.

یکی از مدیران مدرسه پیشمان آمد و توضیحاتی داد. مدرسه پرستاری جایی است شبیه دانشکده و فقط مخصوص دختران. دختران از سن دبیرستان به اینجا می‌آیند و آموزش می‌بینند. از همین مدرسه تیم‌های سیاری تشکیل می‌شود که به طور مداوم به روستاهای محروم سر می‌زنند. دختران مدرسه پرستاری در تمام این سال‌ها جزو بهترین پرستاران بودند و مهارتشان زبانزد است. مدیر مدرسه می‌گوید بیمارستان‌ها کسی را که مدرک این مدرسه را داشته باشد خیلی راحت می‌پذیرند.

در طبقه اول درمانگاه کوچکی برای رسیدگی به خود دانشجویان هم وجود دارد که سری به آنجا می‌زنیم. در واقع اتاقی برای معاینه است. دو طبقه اول کلاس‌ها قرار دارد و طبقه آخر، خوابگاه دختران است. به دیوار پند عکس از مراسم فارغ‌التحصیلی دختران است. برای عکس گرفتن از نمای بالای مدرسه به تنهایی تا طبقه سوم می‌روم و به سرعت می‌آیم.
  نظرات

نظری وجود ندارد. اولین فردی باشید که نظر می‌دهد.
نظر جدید
نام
پست الکترونیکی
وب سایت
عنوان
نظر
CAPTCHA image
عبارت بالا را وارد کنید. (به حروف کوچک و بزرگ حساس است.)